søndag 16. desember 2012

Vil du ha ei litt stygg mus?


...som ingen andre vil ha?

Denne litt pussige musa har budd hos Pur Glede i over tre år, og ingen ser ut til å ville gi den ein ny heim. Kundar har kome og gått i butikken, men alle har gått forbi denne karen her. No har eg ikkje lenger hjarte til å sjå på det triste ansiktet hans kvar dag når eg stenger butikken: "Ikkje i dag heller. Når blir det min tur?" står det skrive over heile det små, grå fjeset. Sjølv har eg storparten av livet forbarma meg over slike små, pussige vener - så eg meiner igrunn at eg har nok av dei.  


Det er kanskje litt slemt å skildre han som stygg i overskrifta, men dette har eg avtalt med han, og vi er samde om at litt tabloide må vi vere i ei så viktig sak. Dessutan er det unekteleg noko litt rart med heile denne skapningen. Ingenting ser ut til å passe heilt saman, og beina er nesten hekta ihop med armane. Uff og uff. Men han har eit mildt og fint vesen, altså!


Derfor spør eg: er det nokon som vil adoptere denne vesle musevenen med lange bein i raud snekkerbukse? Han er heilt gratis, og eg kan love at han er snill og høfleg og veldig grei å ha i hus. Skriv i kommentarfeltet under dersom du vil gi "den litt stygge musa" ein ny heim. Dersom du føler for det, kan du gjerne seie noko om kvifor du vil ha han, og kvifor du trur han vil kunne trivast hos akkurat deg. Kanskje har du også tankar om namn til han? 

Dersom fleire melder seg, trekkjer eg ut ein adoptivheim blant dei interesserte tysdag kveld. Hugs ei form for kontaktinfo slik at eg kan få tak i den som blir trekt ut :)

*** Adopsjonsheimen er trekt, og den litt stygge musa skal straks reise til Fernanda og familien. Lukke til, eg er sikker på at han vil få det veldig bra hos dykk. God jul :) ***

19 kommentarer:

  1. For en god liten mus - jeg hadde en hjemmesydd mus som lekedyr da jeg var liten - han het Nikodemus, og ble kost helt i hjel... mens han fremdeles bare var halvt ihjelkost levde han en stund som blind, for begge knappeøynene falt av. Mamma forsto ikke hva jeg gjorde da jeg bar han foran meg gjennom hele huset den dagen hun hadde satt på nye øyne, men som fireåringen forklarte; han har ikke sett seg om i huset vårt på en stund. Huset jeg bor i nå er befolket av to voksne, to barn og to katter - det betyr at de ekte musene ikke har noen særlig mulighet for å trives, men en nikodemus skulle vi gjerne tatt inn i familien - jeg tror han hadde likt seg godt i den nye bokhylla i trappa, der kunne han fått seg et lite bokhulehus. Hilsen ekstravirgin

    SvarSlett
  2. Å så trist da, ble litt rørt jeg nå, så fin musegutt åsså ingen som har tatt han med hjem??

    Jeg tror han vil trives her fordi vi er så glad i farger, og hybelkaniner, så ei mus klarer vi fint. Har akkurat fått oss en liten pusekatt, Kaos heter han, å han vil sikkert eeeeeeeelske en liten venn. Jeg synes han bør hete gråmus, etter gammelkatta gråpus som ungene var så glad i :) Kanskje han vil ta en titt i bloggen min, så kan han se hva han synes om oss ?? :)

    SvarSlett
  3. For en kjempefin liten Tassmus. Han hadde passet så godt saman med vesle Museline som eg har ståande i gangen

    SvarSlett
  4. Signe Helene16/12/12 19:54

    åh, nå kjente jeg det i hjertet ja! Sånn rett før jul å allting. For meg ser han ut som en liten Rasmus, og han er hjertlig velkommen her i huset sammen med alle de andre dyra som med største selvfølgelighet har kommet inn i varmen :)

    (signe4@hotmail.com)

    SvarSlett
  5. Så fin! Han hadde passet superbra her hos oss, for her er kattene for late til å bry seg om mus. ;-)

    SvarSlett
  6. Ikke har jeg loft - så da kan vell like godt musen flytte inn i stua her vel?? Navnet må selfølgelig bli Rasmus - min gamle søndagsskolelærer som alltid var blid og fornøyd, men som kledde seg veldig stygt.
    Men glad i han var vi alle mann - og det blir vi i Rasmus om han kommer hjem hit til oss! :-)
    Ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  7. Kommentaren min frå søndag forsvann, så eg må skrive på nytt...

    Eg kjenner altså noko som kjenner nokre mus (4-5 stk) som heilt sikkert tek imot musevenen din med opne armar. Det er til og med eit fadderprogram for nye kosedyr hos han som passar på musefamilien. Dinosauren tek imot og passar på at nykommarar får det bra.

    Eg reknar med du veit kvar han bur han eg kjenner <3.

    SvarSlett
  8. Åhhhh, så fiiiiin!! Han er kjempeskjønn, og vi vil gjerne ha han her hos oss om vi blir trekt ut. Han skal få sitte i gangen og ta imot gjestene og oss når vi kommer hjem (eller si hadet når vi drar), der passer han perfekt. Ellers er her nok av andre venner han kan være sammen med om gangen blir kjedelig, hos åtteåringen min Emma som bare ikke kan få nok av sånne små venner. Hun finner også ganske raskt på veldig passende navn, så den oppgaven overlater jeg evt. til henne.:)
    Meg får du tak i på emailen zubillaga@nhc.no.

    SvarSlett
  9. Har sansen for sånne rare søte ting som ikkje mange andre har. Så om du vil at han skal flytte til ein familie på fjellet med to barn, en hund og en katt, så ta berre kontakt:) skal ta godt vare på han:)
    Irkkala@gmail.com

    SvarSlett
  10. Åååååååå så fine han e då!!!!!! Kjærlighet ved fyrste blikk <3
    Så rart att eg ikkje såg Mr.Mus då eg va innom butikken i Måløy i sommar.....
    Håpe inderleg vi kan få adoptere han <3

    SvarSlett
  11. For en fin mus! Så trist at ingen ville ha deg i huset sitt. Men her i huset har vi ei jenta som er veldig glad å leke så hvis du vil så kan du kommer å bo hos oss :) Du skal få mange venner og blir aldri igjen aleine!
    Klem fra nika41174@hotmail.com

    SvarSlett
  12. For en nydelig liten herremann. Han skal få det kjempefint hos meg hvis jeg er så heldig å vinne :)) Fredrik skal han få hete. Syns det passer seg for en så flott gutt.
    mvh Sissel jensen
    slj@eimskip.no

    SvarSlett
  13. Denne musa var skjønn. Om du Åse synes denne musa er stygg, så har alt sin sjarm. uansett pen eller stygg. Og denne har plass i mitt hjem. Den er hjertelig velkommen. Mail adr er janen1@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, eg syns ikkje han er stygg i det heile tatt. Men litt pussig er han unekteleg - akkurat slik eg likar det. Men alle kundar som har hatt han i handa si, har satt han pent tilbake på plass. I tre år. Derfor var eg og han samde om at vi måtte bruke til store ord for å få litt fart i sakene - og det funka ;) Så fint at han er velkomen i din heim. Trekning i kveld!

      Slett
  14. Han kan godt få bo hos oss :)

    Her skal han få det godt sammen med 2 gutter på 2 og 3 år :)

    kristinehavnvik@hotmail.com

    SvarSlett
  15. Han ville fått godt selskap hos den vesle apekatten som ikkje ville reise frå butikken din. Vi har og to dinglete mus, som bare danglar etter halen dagen lang, eg trur dei vil hente gjensidig glede hos kvarandre.

    SvarSlett
  16. Ein sjarmerande liten kar! Eg likte spesielt godt snekkerbuksa hass, som minner meg om mine då eingong på 70-talet. Stygg e´han no ikkje, i hvert fall. Eg trur dattera mi Elvira på 1 år ville sette stor pris på selskapet av ei skjønn mus --og bringe fram smil ved leiking med musa som skal få heite enten Albert eller Pernille.
    Helsing Lise, lise@lyckebo.no

    SvarSlett
  17. Vår lille Ea ville nok tatt godt vare på han! Han ser ut som han er god å holde i for små ikkesåveldigsterke hender, og kanskje har han ikke noe i mot å bli spist litt på av en bitteliten søt tann?

    Vi tar han gjerne i mot og gir han et godt hjem. Vi kan friste med en liten bestevenn på 8 måneder, en veldig omsorgsfull storesøster på straks 4 år, en gammel sigarkasse-seng, hjemmevevd teppe, og spennende eventyr -trygt i lilles hånd:)

    Og endelig vil vi få bruk for navnet jeg som treåring forslo for mammas gravide venninne: Magda Mus! (Det spiller ingen rolle at det er en gutt, det var babyen i magen som jeg foreslo navn til også, og det gikk helt fint det, han ble hetende Magnus, fritt etter Magda Mus;) )

    Så ja, han er mer enn velkommen hos oss:)
    karethe@hotmail.com



    SvarSlett
  18. For ein kul fyr! :) Trur han hadde likt seg i lag med den galne Høna som heng i vinduet mitt. Ho skulle heller ikkje flytte inn her eigentleg, men hengde seg på når eg skulle kjøpe nissar... Så no er ho no her, og ei Mus i orange bukser hadde ho nok heilt sikkert sett pris på som selskap! ;)
    vivian.ytrehus@online.no

    SvarSlett