mandag 12. desember 2011

Nokre ord om hjartevener

"Jeg unner alle å ha en slik venn, helt bunn ærlig og pålitelig. Jeg har hatt støtte av henne i vanskelige tider, og har hatt uendelig mye glede og moro av å ha henne i livet mitt. Jeg kan skrive side opp og side ned og fortelle om hennes gode egenskaper, og fantastiske godhet. Men for meg holder det nå å si at livet mitt ikke hadde vært det samme uten Beate."

Dette skreiv June Warberg Bogstrand om si venninne Beate Almli Simonsen i samband med Hjartevenkonkurransen eg hadde her på bloggen. Av alle dei herlege bidraga, var det dette som vart trekt ut - og Beate fekk krus og sjokoladehjarte i posten.

For meg var det ei oppleving å halde denne konkurransen, på grunn av alle dei gode orda som landa i innboksen undervegs. Eg smilte og eg gret, og eg vart heilt varm om hjartet. Så mykje vakkert vart sagt, og eg vil gjerne dele litt av denne opplevinga mi med dykk. Så her kjem utdrag frå nokre av dei meldingane eg fekk:

”Jeg har en hjertevenn - en som åpner sitt hjem for meg når vi trenger en pause fra hverdagen, som er utrolig flink til å lytte, men også deler av egne erfaringer, som jeg har utrolig mye til felles med, selv om vi egentlig er ganske forskjellige... Hun er rett og slett fantastisk.”


"Hun er en fantastisk venninne, alltid interessert i hvordan det går med meg og mine. Vi kan le, gråte og le igjen sammen. Vi deler så mye, hun er et helt spesielt menneske som har en kjempestor plass i hjertet mitt."

”Egentlig har jeg ikke så mange store flotte gester å fortelle om henne, det som er så fantastisk med henne er hele henne. At hun er der. Alltid...”


”Gode venner kan være så mangt, eg har lyst å glede den skjønne og herlige dattera mi. Skulle ønske alle kunne få en solstråle som henne, med verdens største hjerte <3.”

”Eg har lyst å glede ei av mine hjertegode venninner, som har vore der for meg når eg har trengt det som mest! Ho er av typen som seier at du skal ta kontakt dag eller natt, og meiner det.”


”Hun stiller alltid opp for både meg om min lille familie - om hun skjønner at jeg er inne i en sliten periode, så kan det tikke inn en SMS om middagsinvitasjon en helt vanlig onsdag - herlig!!”¨
”Jeg har en mamma som er helt fantastisk. I alle år har hun tenkt mer på andre enn seg selv. Hun stiller opp og hjelper alle rundt seg, og har en unik omsorg for alle som står henne nær. Omsorgen strekker seg og omfavner også mennesker som ikke står henne nær, men som trenger hjelp på en eller annen måte. Hun står alltid på de svakes side, og blir rasende av urettferdighet. Jeg er så stolt av min kjære mamma, og føler jeg aldri får takket henne nok. ”


Til slutt vil eg berre nemne at enkelte bidrag var svært personlege, og var både såre og nydelege på same tid. Desse gav meg så mykje å lese, men eg følte det vanskeleg å gjengi noko særleg av dei i frykt for å identfisere nokon. Men til alle dykk som skreiv så nært og vart – tusen takk, de pirka verkeleg borti hjarterota mi! Og kanskje skulle de faktisk vise fram det de skreiv til akkurat den venen de foreslo i hjartevenkonkurransen? Det kunne vere ei gåve som overgjekk både krus og sjokolade...

Takk, alle saman!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar